خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

با توجه به افت کیفیت آب آشامیدنی در بسیاری از مناطق کشور (و حتی در سرتاسر دنیا)، خرید و نصب دستگاه تصفیه آب خانگی در میان مردم با سرعت بالایی در حال گسترش است. اما متأسفانه، برخی اشتباهات وجود دارند که بسیاری از مصرف کنندگان در زمان خرید مرتکب آنها شده و باعث میشود تا به هدف خود نرسیده و یا بی دلیل، هزینه‌ای بیشتر از ارزشی که بدست می‌آورند، بپردازند. در این مقاله، تلاش داریم تا با تشریح پنج اشتباه رایج در انتخاب و خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی، کسانی که تمایل به استفاده از این محصولات را دارند، از آنها برحذر داشته و به انتخاب درست آنها کمک کنیم:

 

اشتباه اول: خرید بدون مشاوره لازم با متخصص

 

واقعیت مهمی که وجود دارد این است که "دستگاه تصفیه آب خانگی"، علیرغم ظاهر ساده، یک محصول نسبتاً پیچیده و مهندسی است. شناخت کامل انواع روش‌های تصفیه آب خانگی، معایب و مزایای هرکدام، برندهای معتبر در بازار، آشنایی با قطعات، آلاینده هایی که توسط هرکدام از آنها حذف می‌شوند و بسیاری از موارد دیگر، از دسته اطلاعات مهمی هستند که یک فروشنده معتبر این دستگاه ها می بایست ضمن برخورداری از آنها بتواند به درستی مشتری را راهنمایی کرده و راه حل مناسب را به وی پیشنهاد کند.

متأسفانه مشاهدات و تجربیات در بازار، نشان داده که عده ای از افراد و یا شرکتها از این کمبود آگاهی نزد مشتریان استفاده نموده و تعداد قابل توجهی دستگاه تصفیه آب غیراستاندارد در منزل مشتریان نصب نموده‌اند. به عنوان نمونه، اخیراٌ اینجانب دستگاه تصفیه آبی را در منزل یکی از اقوام دیدم که فروشنده، با نصب شش فیلتر پشت سر هم، آن را به عنوان یک دستگاه تصفیه آب شش مرحله‌ای (!) و با قیمتی قابل توجه به وی فروخته بود.

کسانی که تمایل به خرید دستگاه تصفیه آب خانگی دارند، باید بدانند که سیستم‌های تصفیه آب خانگی، مکانیزمهای مشخص و استانداردی دارند که گاهی متأسفانه افرادی برای سودجویی، ترکیب غیراستانداردی از آنها را به مشتریان می‌دهند. در صورتیکه علاقمند هستید تا با انواع دستگاه‌ تصفیه آب خانگی آشنا شوید، می‌توانید این مقاله را مطالعه فرمائید.  

 

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

 

 اشتباه دوم: دستکاه‌های با برند متفرقه

 

متأسفانه، بازار دستگاه‌های تصفیه آب خانگی، مملو از دستگاه‌های غیراستاندارد با برندهای غیرمتفرقه است که بنا به سفارش برخی واردکنندگان، ساخته شده و بدون ضمانت‌های لازم کیفی و صرفاً به دلیل کم شدن هزینه تمام شده با استفاده از قطعات ارزان قیمت و گاهی فاقد کیفیت، به فروش می‌رسند. توصیه مهم ما این است که مشتریان محترم ضمن خودداری اکید از خرید این محصولات، پیش از خرید، با جستجوی اینترنتی از وجود برند و کارخانه مدنظر در کشور تولید کننده مطمئن شده و از استانداردهای کیفی لازم بر روی محصولات، اطمینان حاصل کنند.

 

اشتباه سوم: تلاش برای خرید ارزان

 

همواره باید در نظر داشته باشید که هزینه پرداختی برای سلامتی، یک "سرمایه گذاری" است. بنابراین، خرید یک دستگاه تصفیه آب ارزان قیمت بدون توجه به کیفیت، اعتبار برند و وجود گواهینامه ها و استانداردهای لازم، در واقع هزینه بدون فایده است. طبعاً شما برای استفاده از یک آب تصفیه شده گوارا که کمک شایانی به سلامتی شما خواهد کرد، لازمست تا دستگاهی با کیفیت از یک سازنده معتبر بخرید و این مستلزم پرداخت  هزینه‌ای بالاتر است. مطمئن باشید هیچ قیمت بالایی بدون دلیل نیست. جنس فیلترها، طول عمر آنها، تستهای انجام شده، اعتبار برند و موارد دیگر باعث گرانتر شدن دستگاه و در عین حال، تضمین سالم بودن آب شرب آنها است.

 

اشتباه چهارم: به دنبال خرید دستکاه با تعداد مراحل تصفیه بالا

 

بهترین انتخاب خرید، زمانی است که شما قبل از انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی، از کیفیت آب منزل خود با اطلاع باشید. کیفیت آب مناطق مختلف، حتی در ساعات مختلف شبانه روز، متغیر است. اما اگر شما مثلاً در منطقه‌ای هستید که میزان املاح آن کم است، شاید نیازی به دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس با تعداد مراحل بالای تصفیه نداشته و با هزینه کمتر و استفاده از فیلترهای کربن فعال و یا اولترافیلتراسیون، نیاز خود را رفع نمایید. یا بر عکس، اگر مشکل املاح یا نیترات در آب وجود دارد، یکی از بهترین گزینه‌ها، دستگاه‌های تصفیه آب اسمز معکوس هستند. بنابراین، در صورت امکان آزمایش آب منزل بر اساس چند پارامتر آلایندگی مهم، می‌توانید راه حل مناسب خود را انتخاب کنید.

 

اشتباه پنجم: تلاش برای خرید دستگاه‌های اصل آمریکایی، کانادایی و ....

 

بررسی این موضوع  با اندکی اطلاعات بازرگانی قابل انجام است. شما میتوانید قیمت دستگاههای ساخته شده در آمریکا و یا کانادا را در اینترنت مشاهده و هزینه‌های ارسال، گمرک، حمل و سایر موارد را هم به آن اضافه کنید. مشاهده خواهید کرد که قیمت نهایی برای مصرف کننده، بسیار بالاتر از اجناسی است که به این نام در بازار فروخته می‌شوند. لذا پیشنهاد می کنم، تحت تأثیر یک نام یا عکس یک پرچم قرار نگیرید.

در حال حاضر، محصولات کشور تایوان با توجه به ارتباط صنعتی و تجاری مناسب با آمریکا و نیز کارخانه‌های معتبر دارای استانداردی که دارد، گزینه خوبی برای تأمین دستگاه‌های تصفیه آب خانگی هستند. اما مجدداً  تأکید می‌کنم که حتی یک جنس تایوانی، باید از یک برند معتبر باشد. خوشبختانه برخی از کارخانجات سازنده دستگاه تصفیه آب خانگی در تایوان که محصولات آنها در کشور ما هم وجود دارد، با ارتقاء سطح کیفی خود موفق شده‌اند تا محصولات خود را حتی به سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی صادر کنند.

 

امیدواریم با مطالعه این مقاله، انتخاب درستی برای دستگاه تصفیه آب خانگی خود داشته باشید. بخش مشاوره و مهندسی فروش شرکت آب فناور، ارائه مشاوره کامل و تحصصی به خریداران را وظیفه خود دانسته و امید دارد تا ضمن جلب و حفظ رضایت آنان،  بهترین گزینه خرید را در اختیار ایشان قرار دهد.

 

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

نوشته شده توسط : محمدرضا برابی
منبع :

نظرات

CAPTCHA reload_32
دسته بندی مقالات
whatsapp